Időm mint a tenger, nincs a közelemben... :)
Mostani héten, a tavasz első olyan hetén, hogy már tudtam dolgozni, nekiálltam folytatni a restaurálást/megőrzést. Bevallom, itt inkább a szép állapotban megőrzése a cél, nem tervezem a teljes renoválást egyenlőre.
A karburátor típusa, ha minden információm helyes, a korai modelleknél Jikov 2909 DC, mivel ez a típus a 207.000 korai modellű Babetta. Később a gyár áttért a Jikov 2912 DC típusú karburátorok alkalmazására, a különbséget előbb utóbb megtalálom, mivel van egy újabb blokkom is :)
Az alapállapot: a benzin szó szerint belekövült a karburátorba, lásd az alábbi ábrán.
Ugye, erre szokás mondani, hogy innét szép nyerni :)
Óvatos munkával és egy megfelelő kiütőszerszámmal kiszereltem az úszó tengelyét, valamint a fúvókákat. Óvatosan, nehogy megsérüljenek természetesen. Ebben az esetben különösen óvatosan jártam el.
Az úszó csap kiszerelése után a tűszelep kiszerelése következhetett. Én egy 8-as dugókulcs helyett fogót használtam, mivel a kulcs valamiért nem volt elég passzentos az oldalán, és el akarta nyalni. Szerencsére sérülés nélkül sikerült eltávolítani. A gyári szívatótengely egy dróttal volt rögzítve a helyén rugóval, és el van görbülve.
Következhetett a tisztítás: olaj, multispray, fültisztító, valamint idő...
A benzinkő kioldására az Ultra vízkőoldót próbáltam ki, és érdekes módon szép eredményeket tudtam vele elérni. Lehet bármi más készítmény is működik, de ez bejött :)
A háznál a kiindulási állapot valahogy így képzelhető el...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.