2022. március 30. 21:34 - Veteránorbi

Lemezvillás Babetta 207 - A karburátor

Időm mint a tenger, nincs a közelemben... :) 

Mostani héten, a tavasz első olyan hetén, hogy már tudtam dolgozni, nekiálltam folytatni a restaurálást/megőrzést. Bevallom, itt inkább a szép állapotban megőrzése a cél, nem tervezem a teljes renoválást egyenlőre. 

A karburátor típusa, ha minden információm helyes, a korai modelleknél Jikov 2909 DC, mivel ez a típus a 207.000 korai modellű Babetta. Később a gyár áttért a Jikov 2912 DC típusú karburátorok alkalmazására, a különbséget előbb utóbb megtalálom, mivel van egy újabb blokkom is :)

Az alapállapot: a benzin szó szerint belekövült a karburátorba, lásd az alábbi ábrán.img_20210612_203728_885.jpg

Ugye, erre szokás mondani, hogy innét szép nyerni :) 

Óvatos munkával és egy megfelelő kiütőszerszámmal kiszereltem az úszó tengelyét, valamint a fúvókákat. Óvatosan, nehogy megsérüljenek természetesen. Ebben az esetben különösen óvatosan jártam el. 

 img_20220328_205654_418.jpg

Az úszó csap kiszerelése után a tűszelep kiszerelése következhetett. Én egy 8-as dugókulcs helyett fogót használtam, mivel a kulcs valamiért nem volt elég passzentos az oldalán, és el akarta nyalni. Szerencsére sérülés nélkül sikerült eltávolítani. A gyári szívatótengely egy dróttal volt rögzítve a helyén rugóval, és el van görbülve. 

Következhetett a tisztítás: olaj, multispray, fültisztító, valamint idő...

A benzinkő kioldására az Ultra vízkőoldót próbáltam ki, és érdekes módon szép eredményeket tudtam vele elérni. Lehet bármi más készítmény is működik, de ez bejött :) 

A háznál a kiindulási állapot valahogy így képzelhető el...

img_20220328_205710_817.jpg

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://motorizacio.blog.hu/api/trackback/id/tr6517793495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása