A -Szeretnélek megismertetni Titeket az egyik legelső veterén motoros projektemmel, amely egy Magyar Dongó motor felújításával, elindításával foglalkozik. A projekt jelenleg is fut, és nagy mennyiségű információt gyűjtök még hozzá, de képekkel már talán meg tudom mozdítani minden érdeklődő ízlését... :)
A nagyjából összeszerelt állapota:
Egy 1952-es Rákosi Mátyás Csepel fakormányos kerékpáron van jelenleg felszerelve, gyönyörű, szinte hibátlan krómokkal.
Amire még szükségem lesz az indításhoz:
- légszűrő tartó csavar
- tanksapka (nyomtatható valószínűleg, modell alapján)
- kerékpár hátsókerék stand
- gázszektor
Bizonyos alkatrészek (pl. szűrőház) pótlását 3D nyomtatással, saját nyomtatóval, PET anyaggal meg tudtam oldani. Ezzel kapcsolatban szívesen részt veszek akár közösen egy tervezéses-nyomtatásos- kísérletezéses projektben is.
A legutóbbi időszakban azzal töltöttem az időmet, hogy a karburátorról a lehető legpontosabb, működő másolatot megalkothassam. Ehhez több mindenre is szükség volt, de szeretnék egy komplett rajzgyűjteményt összeszedni az esetlegesen pótolható-gyártható alkatrészekből.
A karburátor szétszedett állapotban a következő képen látható:
Az alkatrészek rajzának készítése még folyamatban, azonban a karburátor modelljét már megalkottam, a tesztnyomtatás (kisebb hiányzó részletek vannak, de lesz V2-is...) jelenleg is folyamatban van.
Mindez a 3D nyomtató szeletelő szoftverében a következőképp fest:
A gép pedig jelenleg is az alkatrészeken dolgozik...
A tervezőprogramban a jelenlegi állásban átlátszóvá is lehet tenni a modelleket, így betekintést nyerve a karburátor testbe:
A súber fedél elkészítése után...
A projekt jelenleg is fut, folytatás várható! :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.